Mire jó?

Több operációs rendszert futtathatsz egyidőben, kipróbálhatsz újakat, kompatibilitási problémákat küszöbölhetsz ki. Ha szervereket üzemeltetsz, energiát és és értékes hardvererőforrásokat takarítasz meg: egy fizikai szerveren futtathatsz több virtuális szervert, amelyek a hálózaton kívülről ugyanolyan fizikai szervereknek látszanak.

Partnerünk

Virtualizáció

Ha nem tudod mi fán teremnek a virtuális gépek, vagy kíváncsi vagy, hogyan tehetik egyszerűbbé a Te életedet is, ez a blog Neked szól!

Hirdetések

Linkek

SPétör UHU-Linux blogja
Lepenye Tamás webnaplója
Magyar Honlap Linkek
Harcolj a spam ellen! Katt ide!

Virtualizáció.lap.hu - Virtuális gépek minden mennyiségben. Minden, amit a virtualizációról tudni akartál!

VPS.lap.hu - mindent a virtuális szerverekről

Statisztikák

Google PageRank

Hogyan próbáljuk ki a Linuxot a Windowsunk mellé?

2007.10.01. 19:37 | Balaa | 3 komment

Azok, akik még sosem használtak linuxot, hajlamosak túlmisztifikálni. Hát igen, ha élesben akarunk a gépünkre linuxot tenni, sok macerával kell szembenéznünk, pl particionálás meg hasonló nyalánkságok. Az ember általában nem vág bele ilyesmibe egyedül. Mit tehetünk mégis, ha kockázatmentesen szeretnénk kipróbálni a nyílt forráskódú oprendszert?

Ez az angol nyelvű cikk lépésről lépésre végigvezet az egyik legfelhasználóbarátabb linux disztribúció, az Ubuntu virtuális gépre való telepítésén.

http://haacked.com/archive/2007/05/06/installing-ubuntu-on-virtual-pc-for-windows-lovers.aspx

Próbáld ki! Lehet hogy végleg átszoksz linuxra.

A bejegyzés trackback címe:

https://virtualizacio.blog.hu/api/trackback/id/tr86182776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsi 2007.10.04. 01:34:04

windows esetén sem árt particionálni, win/progik/doku/temp/swap

linux esetén kb ugyanez.

az ubuntu telepítője egy live cd, ki lehet próbálni virtuális gép nélkül is. tud automatikusan particionálni, a telepítés kb 15 perc, és nem indul újra kétszázhetvenkétszer mint a windows xp "oprendszer"...

Balaa · http://virtualizacio.blog.hu 2007.10.04. 07:48:58

Én is először live cdről próbáltam ki annak idején az ubuntut, de olyan tetű lassú volt, hogy inkább hagytam a fenébe. Virtuális gépen meg úgy fut mint a kisangyal.

SPétör 2007.10.11. 18:49:13

Szia Balaa!
Gondolkodtam, hogy hol is szóljak hozzá (főleg mert nem a témához szólok). Végül ide (linux) húzott a szívem. Véletlenül akadtam rá a blogodra. Végig olvastam és ... konklúzió: tetszik!
Egyik kedvenc témám a VMware és az egyebek. Én ugyan linux oldalról bügykölgetem (UHU-Linux 2.0), de ez a lényegen nem változtat.
Szóval, már most is találtam számomra új dolgokat. Remélem még lesz több is.
Üdvözlettel:
SPétör
süti beállítások módosítása